Forum Młodzieżowy Parlament Europejski Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Regulamin

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Młodzieżowy Parlament Europejski Strona Główna -> Informacje Ogólne o II edycji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pagaille
Organizatorka



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stoki

PostWysłany: Nie 23:24, 10 Gru 2006    Temat postu: Regulamin

Regulamin Projektu Edukacyjnego
Obrady Młodzieżowego Parlamentu Europejskiego




1. Postanowienia ogólne.

1.1. Organizatorem Projektu Edukacyjnego Obrady Młodzieżowego Parlamentu Europejskiego jest Biuro Poselskie dr Jacka Saryusz-Wolskiego, Wiceprzewodniczącego Parlamentu Europejskiego.

1.2. Partnerzy Projektu:

 Instytut Europejski w Łodzi;
 Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.

1.3. Cele Projektu:
 przybliżenie młodym ludziom zasad funkcjonowania Parlamentu Europejskiego;
 zainteresowanie Uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych tematyką europejską.

1.4. Projekt będzie realizowany od 14.02.2007 r. do 31.03.2007 r.

1.5. Projekt skierowany jest do Uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych (powyżej
14 roku życia ) z woj. łódzkiego.


1.6. Realizacja Projektu będzie odbywała się w oparciu o serie wykładów tematycznych, spotkań otwartych oraz Obrady Młodzieżowego Parlamentu Europejskiego, dalej zwane Obradami, stanowiące całość Projektu i mające na celu dostarczenie uczestnikom niezbędnej wiedzy.

1.7. Wykłady merytoryczne oraz Dni Negocjacji będą odbywać się w siedzibie Biura Poselskiego (ul. Rewolucji 1905 r. 9)

1.8. Każda Szkoła ma prawo oddelegować do udziału w Projekcie drużynę składającą się
z 3 Uczniów (po jednym do każdego tematu merytorycznego obrad).

2. Opis Projektu.

2.1. Podczas spotkania inauguracyjnego, które odbędzie się 14 lutego 2007 r., nastąpi losowanie przez Szkoły nazw państw członkowskich Unii Europejskiej, które będą reprezentować podczas trwania całego Projektu, a także podział na frakcje polityczne.

2.2. Zadaniem Uczestników będzie opracowanie stanowiska państwa-frakcji politycznej w trzech zagadnieniach (jeden Uczestnik do każdego zagadnienia z danej Szkoły).

2.3. Zagadnienia obrad zostaną podane do wiadomości podczas spotkania inauguracyjnego.

2.4. Wybrane zagadnienia zostaną omówione w formie wykładów.

2.5. Wypracowane stanowisko Uczestnik, przypisany do danego zagadnienia, jest zobowiązany przesłać na adres e-mail Biura Poselskiego (mpe@jaceksaryusz-wolski.pl) najpóźniej
na dwa dni robocze przed planowanym terminem negocjacji, a także dostarczyć organizatorom w formie drukowanej w dniu negocjacji.

2.6. Kolejnym etapem jest zawiązanie koalicji w ramach danego zagadnienia między Uczestnikami z różnych państw i frakcji w drodze negocjacji.

2.7. Negocjacje będą odbywać się w Biurze Poselskim w ramach tzw. Dni Negocjacji.


2.8. W efekcie każda koalicja powinna wypracować swoje stanowisko w formie pisemnej, które zostanie zaprezentowane w ramach Obrad oraz rezolucji, która będzie poddana pod glosowanie.


3. Opis Obrad.

3.1. Finałem Projektu będą Obrady Młodzieżowego Parlamentu Europejskiego.

3.2. W ramach Obrad zostaną przedstawione stanowiska koalicji oraz poddane pod głosowanie projekty rezolucji.

3.3. Młodzieżowy Parlament Europejski będzie składał się z:
 Prezydium – w jego skład wejdzie Przewodniczący Obrad oraz
2 Wiceprzewodniczących wyłonionych spośród Organizatorów
 Zgromadzenia Młodzieżowego Parlamentu Europejskiego – w skład wejdą reprezentanci szkół biorących udział w Projekcie.

3.4. Program Obrad

10:00 Uroczyste otwarcie Obrad przez Wiceprzewodniczącego Parlamentu Europejskiego dr Jacka Saryusz-Wolskiego.

10:15 Rozpoczęcie Obrad przez Przewodniczącego Prezydium.

10:20 Omówienie pierwszego tematu.

- Przedstawienie stanowiska Komisji Europejskiej.
- Przedstawienie stanowisk oraz propozycji rezolucji przez koalicje.
- Głosowanie nad przyjęciem rezolucji.

11:00 Omówienie drugiego tematu.

- Przedstawienie stanowiska Komisji Europejskiej.
- Przedstawienie stanowisk oraz propozycji rezolucji przez koalicje.
- Głosowanie nad przyjęciem rezolucji.

12:00 Omówienie trzeciego tematu.

- Przedstawienie stanowiska Komisji Europejskiej.
- Przedstawienie stanowisk oraz propozycji rezolucji przez koalicje.
- Głosowanie nad przyjęciem rezolucji.

13:00 Podsumowanie Obrad przez Przewodniczącego Prezydium.

13:10 Przerwa. Dokonanie oceny wystąpień Uczestników przez Jury.

13:40 Odczytanie punktacji i wyłonienie zwycięzców.

14:00 Wręczenie nagród i zamknięcie Obrad.


3.4. Skład Jury:
- Wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego
- Dyrektor Instytutu Europejskiego w Łodzi
- Kurator Oświaty w Łodzi
- Dyrektor Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli
- Dziennikarz

4. Postanowienia ogólne dotyczące oceny Projektu.

4.1. Ocenie podlegają następujące elementy:
 obecność na wykładach;
 aktywność w tworzeniu i udziale w koalicjach;
 opracowanie końcowych stanowisk w formie pisemnej;
 opracowanie rezolucji;
 przestrzeganie wyznaczonych przez organizatorów terminów realizacji zadań;
 dodatkowe działania (np. przygotowanie stoisk podczas Obrad, przedstawiających tradycje
i kulturę reprezentowanego państwa, stworzenie strony internetowej, ulotki itp.).

4.2 Poza powyższymi kryteriami do punktacji końcowej zostanie zaliczona ocena wystawiana przez Jury.

4.3. Wszelka działalność dodatkowa musi być zaprezentowana pozostałym Uczestnikom Projektu.

4.4. Punktacja za dodatkowe działania zaprezentowane w dniu Obrad uwzględniona będzie w ocenie ogólnej przygotowanego stoiska.

4.5. Dokładne kryteria oceny poszczególnych etapów Projektu wraz ze szczegółową punktacją zostaną podane Uczestnikom podczas spotkania inauguracyjnego.

5. Terminarz Projektu.

14.02- Spotkanie inauguracyjne.

16.02- Wykład wprowadzający zagadnienia związane z funkcjonowaniem Parlamentu Europejskiego
i procesem legislacyjnym.

Tydzień wykładów merytorycznych.
Obecność obowiązkowa dotyczy tylko reprezentantów zajmujących się daną tematyką.

19.02- Wykład merytoryczny: Temat nr 1.
21.02- Wykład merytoryczny: Temat nr 2.
22.02- Wykład merytoryczny: Temat nr 3.

Tydzień negocjacji.
Obecność obowiązkowa dotyczy tylko reprezentantów zajmujących się daną tematyką.

26.02- Dzień negocjacji: Temat nr 1.
28.02- Dzień negocjacji: Temat nr 2.
01.03- Dzień negocjacji: Temat nr 3.






Tydzień pracy nad koalicjami.
Obecność obowiązkowa dotyczy tylko reprezentantów zajmujących się daną tematyką.

05.03- Spotkanie koalicyjne: Temat nr 1.
07.03- Spotkanie koalicyjne: Temat nr 2.
08.03- Spotkanie koalicyjne: Temat nr 3.

Tydzień pracy nad rezolucjami.
Obecność obowiązkowa dotyczy tylko reprezentantów zajmujących się daną tematyką.

12.03- Tworzenie projektów rezolucji: Temat nr 1.
14.03- Tworzenie projektów rezolucji: Temat nr 2.
15.03- Tworzenie projektów rezolucji: Temat nr 3.

19.03- Ostateczny termin dostarczenia stanowisk koalicji i projektów rezolucji.
31.03- Wstępny termin Obrad Młodzieżowego Parlamentu Europejskiego.


6. Wyniki.

6.1. Ogłoszenie wyników nastąpi w dniu Obrad.

6.2. Nagrodami są:

Miejsca I-III - wyjazd do Brukseli (zwycięskie drużyny i Opiekun)

Nagrody rzeczowe dla wszystkich Uczestników.

6.3. Wszystkie Szkoły biorące udział w Projekcie dostaną certyfikat uczestnictwa.

6.4. Sprawozdanie z Projektu wraz z wypracowanymi stanowiskami zostaną zamieszczone na stronie internetowej Biura Poselskiego dr Jacka Saryusz-Wolskiego: [link widoczny dla zalogowanych] .

7. Postanowienia końcowe.

7.1. Decyzje Komisji Konkursowej są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.

7.2. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany ilości uczestników, ilości przyznawanych nagród bądź dokonania zmian w terminarzu Projektu.

7.3. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do opublikowania imion, nazwisk, zdjęć i informacji
o zwycięzcach i Uczestnikach Projektu, jak również wywiadów z nimi i treści wystąpień na łamach prasy, na antenie radia, w Internecie oraz w telewizji.

7.4. Regulamin Projektu jest udostępniony do wglądu w siedzibie organizatorów, a także na stronie internetowej [link widoczny dla zalogowanych]

7.5. Każdy z biorących udział w Projekcie przez przystąpienie do niego akceptuje warunki niniejszego Regulaminu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Młodzieżowy Parlament Europejski Strona Główna -> Informacje Ogólne o II edycji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin